Ο κινεζικός κινητήρας turbofan αναπτύχθηκε από το Shenyang Aircraft Design Institute, θα κατασκευάζεται από την εταιρεία Xi’an Aero-Engine Corporation και αποτελεί ένα τεράστιο βήμα προόδου για την κινεζική βιομηχανία αεροκινητήρων. Η ανάπτυξη του κινητήρα ξεκίνησε στη δεκαετία του 1990 και τότε στόχος ήταν η επίτευξη απόδοσης 40.000lb με τη χρήση μετακαυστήρα. Οι πρώτες δοκιμές επί αεροσκάφους πραγματοποιήθηκαν το 2005, και το 2009 ο κινητήρας WS-15 απέδωσε 36.000lb. Για πολλά χρόνια οι Κινέζοι προσπαθούσαν να επιλύσουν το ζήτημα της αντοχής των πτερύγων του κινητήρα, το οποίο όπως φαίνεται λύθηκε. Ο κινητήρας turbofan WS-15 διαθέτει μετακαυστήρα έχει μήκος 5,05 μέτρα και αποδίδει σύμφωνα με κινεζικές πηγές με τη χρήση μετακαυστήρα 44.000lb. Ο κινητήρας διαθέτει έναν 3 σταδίων χαμηλής πίεσης συμπιεστή και ένα 6 σταδίων υψηλής πίεσης συμπιεστή. Η δε σχέση ισχύος βάρους του κινητήρα WS-15 είναι 9,7-10,87. Ο κινητήρας θα εξοπλίσει το νέο κινεζικό μαχητικό τεχνολογίας stealth J-20 και όπως αναφέρουν Κινέζοι αξιωματούχοι ο WS-15 θα μπορεί να εγκατασταθεί στα πρώτα 28 μαχητικά τύπου J-20 πριν από το τέλος του 2018.
Με την επίτευξη αυτού του σημαντικού στόχου δηλ. τη δυνατότητα μαζικής παραγωγής ενός τόσου ισχυρού κινητήρα όπως ο WS-15, ο οποίος είναι κατά 42% ισχυρότερος από τον κινητήρα WS-10Α που σήμερα χρησιμοποιείται από τα μαχητικά J-11B, J-16, J-15, J-10B και J-11D, οι Κινέζοι έφτασαν πια κατά τα φαινόμενα τεχνολογικά τους Ρώσους. Σήμερα οι Ρώσοι διαθέτουν σε υπηρεσία τον ισχυρό κινητήρα AL-41F3/FU ο οποίος αποδίδει από 24.000 lb – 40.000 lb και αναπτύσσουν τον νέο κινητήρα Saturn izdeliye 30. Το μεγάλο ζητούμενο για τον νέο κινεζικό κινητήρα είναι η αξιοπιστία του και η δυνατότητα της κινεζικής βιομηχανίας αεροκινητήρων να κατασκευάσει άνω των 400 κινητήρων τα επόμενα επτά χρόνια για να εξοπλίσει τα 200 μαχητικά J-20 που θα χρειάζονται για να αντιμετωπίσουν τα 200-300 F-35A/B που οι ΗΠΑ και οι σύμμαχοι τους θα αναπτύξουν στην Άπω Ανατολή. Πάντως οι δυτικοί και οι Ρώσοι στρατιωτικοί αναλυτές θα έχουν την ευκαιρία να δυο από κοντά τον κινεζικό μαχητικό με τον νέο του κινητήρα στην έκθεση China International Aviation & Aerospace Exhibition η οποία θα πραγματοποιηθεί την περίοδο 5-11 Νοεμβρίου στην πόλη Zhuhai.
https://www.defence-point.gr/news/i-kinezi-eftasan-technologika-tous-rosous-stous-kinitires-etimos-tou-stealth-j-20
Με την επίτευξη αυτού του σημαντικού στόχου δηλ. τη δυνατότητα μαζικής παραγωγής ενός τόσου ισχυρού κινητήρα όπως ο WS-15, ο οποίος είναι κατά 42% ισχυρότερος από τον κινητήρα WS-10Α που σήμερα χρησιμοποιείται από τα μαχητικά J-11B, J-16, J-15, J-10B και J-11D, οι Κινέζοι έφτασαν πια κατά τα φαινόμενα τεχνολογικά τους Ρώσους. Σήμερα οι Ρώσοι διαθέτουν σε υπηρεσία τον ισχυρό κινητήρα AL-41F3/FU ο οποίος αποδίδει από 24.000 lb – 40.000 lb και αναπτύσσουν τον νέο κινητήρα Saturn izdeliye 30. Το μεγάλο ζητούμενο για τον νέο κινεζικό κινητήρα είναι η αξιοπιστία του και η δυνατότητα της κινεζικής βιομηχανίας αεροκινητήρων να κατασκευάσει άνω των 400 κινητήρων τα επόμενα επτά χρόνια για να εξοπλίσει τα 200 μαχητικά J-20 που θα χρειάζονται για να αντιμετωπίσουν τα 200-300 F-35A/B που οι ΗΠΑ και οι σύμμαχοι τους θα αναπτύξουν στην Άπω Ανατολή. Πάντως οι δυτικοί και οι Ρώσοι στρατιωτικοί αναλυτές θα έχουν την ευκαιρία να δυο από κοντά τον κινεζικό μαχητικό με τον νέο του κινητήρα στην έκθεση China International Aviation & Aerospace Exhibition η οποία θα πραγματοποιηθεί την περίοδο 5-11 Νοεμβρίου στην πόλη Zhuhai.
https://www.defence-point.gr/news/i-kinezi-eftasan-technologika-tous-rosous-stous-kinitires-etimos-tou-stealth-j-20
No comments :
Post a Comment