Η εταιρεία Nord Stream2 άρχισε να τοποθετεί τους πρώτους σωλήνες του αγωγού φυσικού αερίου «Nord Stream-2», στην κατασκευή του οποίου αντιτάσσονται η Ουκρανία, η Πολωνία και οι χώρες της Βαλτικής, μέσω του οποίου θα μεταφέρεται ρωσικό φυσικό αέριο από την Ρωσία στη Γερμανία. Την τοποθέτηση τους με σκοπό την σύνδεση τους με τον τερματικό σταθμό που βρίσκεται στο Λιούμπιν στον κόλπο Γκρείσβαλντ, ξεκίνησε το πλοίο Castoro 10 την νύχτα της Τετάρτης 25ης Ιουλίου. Στο πρώτο στάδιο, οι σωλήνες του αγωγού οι οποίοι συγκολλούνται πάνω στο πλοίο, θα φθάσουν μέσω ενός υπόγειου και υποθαλάσσιου τούνελ στον χερσαίο τερματικό υποδοχής, ανακοίνωσε εκπρόσωπος της εταιρείας. Η εταιρεία Nord Stream2, πριν από δύο μήνες, άρχισε την κατασκευή του εν λόγω τούνελ μήκους 30 χιλιομέτρων κοντά στα παράλια. Τον Αύγουστο θα ξεκινήσουν οι εργασίες της τοποθέτησης του αγωγού. Η κατασκευή του αγωγού φυσικού αερίου «Nord Stream-2», προγραμματίζεται να ολοκληρωθεί στα τέλη του 2019.
Η εταιρεία Nord Stream-2AG, η οποία διαχειρίζεται το έργο κατασκευής του αγωγού Nord Stream-2, εκπόνησε μια εναλλακτική μελέτη σύμφωνα με την οποία ο αγωγός θα μπορεί να παρακάμψει την Δανία χωρίς να αυξηθεί το κόστος του έργου. Τη δήλωση αυτή έκανε κατά την διάρκεια συνέντευξης Τύπου το μέλος του διοικητικού συμβουλίου της αυστριακής πετρελαϊκής εταιρείας OMV Μάνφρεντ Λιάϊτνερ. Ο ίδιος διευκρίνισε ότι το κόστος του αγωγού θα παραμείνει στα ίδια επίπεδα, δηλαδή στα 9,5 δισεκατομμύρια ευρώ. Νωρίτερα ο οικονομικός διευθυντής της διαχειρίστριας εταιρείας Nord Stream-2AG Πολ Κορκοράν, είχε δηλώσει ότι δεν αποκλείει το ενδεχόμενο ο αγωγός να παρακάμψει την Δανία εάν η κυβέρνηση της δεν δώσει την άδεια για την διέλευση του αγωγού με βάση το αρχικό σχέδιο διέλευσης του. Ο Κορκοράν διευκρίνισε ότι ο σχεδιασμός της κατασκευής του αγωγού μπορεί να αλλάξει, ενώ περιμένουμε από την Δανία να εκδώσει την σχετική άδεια και έτσι να κλείσει αυτό το κεφάλαιο. Εξέφρασε μάλιστα την πεποίθηση ότι, αν η Δανία δεν επιτρέψει την διέλευση του αγωγού μέσα από τα δικά της χωρικά ύδατα, θα επιτρέψει να περάσει μέσα από τα διεθνή ύδατα. Ο αγωγός Nord Stream-2 συνιστά μια επέκταση του αγωγού Nord Stream ο οποίος ήδη λειτουργεί και διοχετεύοντας υποθαλάσσια ρωσικό φυσικό αέριο από την Ρωσία στην Γερμανία μέσω της Θάλασσας της Βαλτικής.
ΑΜΠΕ
Η εταιρεία Nord Stream-2AG, η οποία διαχειρίζεται το έργο κατασκευής του αγωγού Nord Stream-2, εκπόνησε μια εναλλακτική μελέτη σύμφωνα με την οποία ο αγωγός θα μπορεί να παρακάμψει την Δανία χωρίς να αυξηθεί το κόστος του έργου. Τη δήλωση αυτή έκανε κατά την διάρκεια συνέντευξης Τύπου το μέλος του διοικητικού συμβουλίου της αυστριακής πετρελαϊκής εταιρείας OMV Μάνφρεντ Λιάϊτνερ. Ο ίδιος διευκρίνισε ότι το κόστος του αγωγού θα παραμείνει στα ίδια επίπεδα, δηλαδή στα 9,5 δισεκατομμύρια ευρώ. Νωρίτερα ο οικονομικός διευθυντής της διαχειρίστριας εταιρείας Nord Stream-2AG Πολ Κορκοράν, είχε δηλώσει ότι δεν αποκλείει το ενδεχόμενο ο αγωγός να παρακάμψει την Δανία εάν η κυβέρνηση της δεν δώσει την άδεια για την διέλευση του αγωγού με βάση το αρχικό σχέδιο διέλευσης του. Ο Κορκοράν διευκρίνισε ότι ο σχεδιασμός της κατασκευής του αγωγού μπορεί να αλλάξει, ενώ περιμένουμε από την Δανία να εκδώσει την σχετική άδεια και έτσι να κλείσει αυτό το κεφάλαιο. Εξέφρασε μάλιστα την πεποίθηση ότι, αν η Δανία δεν επιτρέψει την διέλευση του αγωγού μέσα από τα δικά της χωρικά ύδατα, θα επιτρέψει να περάσει μέσα από τα διεθνή ύδατα. Ο αγωγός Nord Stream-2 συνιστά μια επέκταση του αγωγού Nord Stream ο οποίος ήδη λειτουργεί και διοχετεύοντας υποθαλάσσια ρωσικό φυσικό αέριο από την Ρωσία στην Γερμανία μέσω της Θάλασσας της Βαλτικής.
ΑΜΠΕ
No comments :
Post a Comment