21/07/2018

Boeing: F-15X

Μια ακόμη προσπάθεια για να διατηρήσει ανοικτές τις γραμμές παραγωγής της επιδιώκει η εταιρεία Boeing με την προώθηση στην Αεροπορία των ΗΠΑ και φυσικά στην αμερικανική κυβέρνηση της νέας έκδοσης του μαχητικού F-15. Έχοντας καταφέρει να πείσει τον Αμερικανό Πρόεδρο για την κατασκευή περισσότερων F-18E/F Super Hornet για το Ναυτικό των ΗΠΑ ως μια ενδιάμεση λύση μέχρι την επιχειρησιακή ένταξη του F-35 στα αμερικανικά αεροπλανοφόρα η εταιρεία Boeing προσπαθεί να πείσει την κυβέρνηση της χώρας για την κατασκευή του F-15X μιας νέας έκδοσης του γνωστού μαχητικού.Ενσωματώνοντας ότι πιο σύγχρονο υπάρχει στην αμερικανική αεροδιαστημική βιομηχανία η Boeing ισχυρίζεται ότι το F-15X θα διαθέτει καλύτερο cockpit, καλύτερο radar καλύτερο σύστημα ελέγχου και περισσότερο πολεμικό φορτίο. Μάλιστα η εταιρεία ισχυρίζεται ότι το F-15X θα μπορεί να φέρει περισσότερους από 24 πυραύλους αέρος-αέρος περισσότερους από οποιοδήποτε άλλο μαχητικό της Αεροπορίας των ΗΠΑ. Με τα τελευταία πέντε F-15E Strike Eagles να παραγγέλνονται στην Boeing το 2001 η εταιρεία δεν είχε έκτοτε άλλες παραγγελίας από τις Ένοπλες Δυνάμεις των ΗΠΑ για αυτό το αεροσκάφος. Αν και η Boeing προσπάθησε να προωθήσει τις ιδέες της στο Λευκό Οίκο οι προσπάθειες της δεν καρποφόρησαν.

Όμως πρόσφατα στις 28 Ιουνίου ο Αρχηγός της Air Combat Command Πτέραρχος James “Mike” Holmes δήλωσε ότι οι ΗΠΑ επεξεργάζονται μια νέα Εθνική Αμυντική Στρατηγική και η Αεροπορία των ΗΠΑ επεξεργάζεται τα δεδομένα που έχει για να προσδιορίσει τις ανάγκες της σύμφωνα με αυτή την νέα Στρατηγική.Μεταξύ των προτάσεων που έχουν κατατεθεί στο τραπέζι των συζητήσεων είναι η παραγγελία περισσότερων αεροσκαφών των νεώτερων εκδόσεων των F-16 & F-15. Ήδη η Boeing έχει κατασκευάσει διαφορετικές εκδόσεις του F-15 προσαρμοσμένες στις επιχειρησιακές απαιτήσεις των εξαγωγικών της πελατών όπως το Κατάρ, η Ν. Κορέα, η Σιγκαπούρη η Σ. Αραβία, ενώ μεταξύ άλλων η αμερικανική εταιρεία προωθεί την πλέον εξελιγμένη έκδοση του F-15 στο πρόγραμμα αντικατάστασης των βομβαρδιστικών Tornado IDS της Γερμανικής Αεροπορίας. Από την άλλη πλευρά η Αμερικανική Αεροπορία δεν διαθέτει τεχνολογικά αντίστοιχα F-15 με αυτά που οι πελάτες της Boeing παρέλαβαν πρόσφατα αφού ένα πρόγραμμα της Αεροπορίας των ΗΠΑ για την τοποθέτηση ενός νέου ηλεκτρονικού παρεμβολέα στα F-15 που διαθέτει δεν προχώρησε τελικά ενώ μια πρόταση της Boeing το 2015 να αναβαθμίσει τα F-15C ώστε να μπορούν να μεταφέρουν μέχρι και 16 πυραύλους αέρος-αέρος δεν τελεσφόρησε.Επιπλέον, η προσπάθεια της εταιρείας το 2010 να προωθήσει μια νέα έκδοση του F-15 με ενσωμάτωση νέων τεχνολογιών που θα μείωναν το ηλεκτρομαγνητικό του ίχνος επίσης δεν απέδωσαν. Το F-15 Silent Eagle αποτελούσε μια οικονομική πρόταση της εταιρείας για την βελτίωση της επιβιωσιμότητας του αεροσκάφους χωρίς να χρειαστούν μεγάλες δαπάνες.

Όμως και ο διάδοχος του F-15C ως το κύριο αεροσκάφος εναέριας υπεροχής της Αεροπορίας των ΗΠΑ το F-22A δεν κατασκευάστηκε τελικά στους αριθμούς που αρχικά είχε προγραμματιστεί. Από τα 750 αεροσκάφη που αρχικά προβλεπόταν μόλις 187 κατασκευάστηκαν αριθμός περιορισμένος για τα πολλαπλά μέτωπα που έχει να αντιμετωπίσουν οι ΗΠΑ σε Ευρώπη, Μ. Ανατολή και Ασία.Στην πραγματικότητα η ανωτερότητα στην ποιότητα που αναζητούσαν οι Αμερικανοί για τα μαχητικά τους έπεσε θύμα του υψηλού κόστους αυτών των φιλόδοξων προγραμμάτων και των τεράστιων αναγκών που είχαν σε χρηματοδότηση οι διαδοχικές πολεμικές επιχειρήσεις των ΗΠΑ στην Μέση Ανατολή και την Κεντρική Ασία.Και μπορεί το τεχνολογικό προβάδισμα των αμερικανικών μαχητικών να έδινε ένα σημαντικό πλεονέκτημα στις ΗΠΑ η προσπάθεια όμως των Ρώσων και των Κινέζων να αναπτύξουν σύγχρονα μαχητικά σχεδόν εφάμιλλα των αμερικανικών θορύβησε τις Αεροπορικές Δυνάμεις των ΗΠΑ. Διότι μπορεί οι Ρώσοι και οι Κινέζοι να μην έχουν ακόμη φτάσει τεχνολογικά τις ΗΠΑ, προσπαθούν όμως και επιμένουν σε αυτή την προσπάθεια με την Κίνα να διαθέτει δύο σημαντικά πλεονεκτήματα. Πρώτο, οι Κινέζοι Hackers έχουν καταφέρει να κλέψουν από τις ΗΠΑ σημαντικά τεχνολογικά στρατιωτικά μυστικά για την σχεδίαση και κατασκευή των νέων μαχητικών της και δεύτερο, η Κίνα διαθέτει και την θέληση και τα χρήματα, σε αντίθεση με τη Ρωσία, να κατασκευάσει τα νέα μαχητικά της σε μεγάλους αριθμούς και το χειρότερο από όλα να τα πουλήσουν σε εχθρικές προς τις ΗΠΑ χώρες.

Μπροστά σε αυτές τις ταχύτατες εξελίξεις η Boeing πιστεύει ότι μπορεί να αναβαθμίσει τα αεροσκάφη της με νέες τεχνολογίες και να τα φτάσει σε επίπεδο χαμηλής παρατηρησιμότητας όπως τα δύο γνωστά αεροσκάφη τεχνολογίας stealth F-22A & F-35 που οι Αμερικανικές Ένοπλες Δυνάμεις διαθέτουν, να ολοκληρώσει στα μαχητικά της νέα ραντάρ, νέους αισθητήρες, νέα συστήματα ηλεκτρονικού πολέμου εφάμιλλα με αυτά που το F-35 διαθέτει με κλάσμα του κόστους που απαιτείται για την αγορά ενός νέου F-35 .Το μόνο πρόβλημα όμως της Boeing είναι ότι η ανταγωνίστρια της η Lockheed Martin κατάφερε πρόσφατα να μειώσει περεταίρω το κόστος παραγωγής του F-35 στα 89 εκατ. δολάρια ανά μονάδα, πλησιάζοντας κοντά στον τελικό της στόχο που είναι η ακόμη μεγαλύτερη μείωση του κόστους παραγωγής στις επόμενες παρτίδες.Η εξέλιξη αυτή μπορεί να είναι καλή για την Lockheed Martin και το Υπουργείο Άμυνας των ΗΠΑ δεν είναι όμως για την Boeing που θα χρειαστεί περισσότερο ακόμη αγώνα για να πείσει την αμερικανική κυβέρνηση ότι οι προτάσεις της αξίζουν να εξεταστούν.

https://www.defence-point.gr/news/boeing-nyn-yper-panton-agon-gia-na-vri-to-f-15x-thesi-sto-mellon

Vid:  Advanced F-15 2040c

No comments :

Post a Comment